Ricard Riol. president de la Plataforma del Transport Públic. CAT2040

 Arxivat a: Bloc, Catalunya 2040 / Reptes de futur per causa del Canvi Climàtic., Drets Humans, Fitxes, Totes les publicacions

Ricard Riol president de la Plataforma del Transport Públic.  @transportpublic a sicom.cat:

“Cal treure cotxes de les ciutats i treure profit i desenvolupar la xarxa ferroviària actual”

Entrevista a La Plaça dels Futurs de la ràdio Municipal de Terrassa el dia 10/5/2017.

Unes quantes propostes/claus:

Reduir la presència de vehicles, la sinistralitat i la contaminació. Potenciar el transport públic i la mobilitat no motoritzada: anar a peu i en bici. Cal treure entre un 20 i un 30% de vehicles de la ciutats. No tan sols per contaminació i emissions, també per deixar espai.

  1. Rodalies és la gran alternativa. Cal posar més trens i reduir temps de viatge. Si els trens provinents del Vallès, la zona més densament poblada de Catalunya després de Barcelona, enlloc d’utilitzar el túnel de Meridiana/Arc de Triomf/Plaça Catalunya, fessin servir el de Sant Andreu/Aragó a través d’un salt de moltó, cabrien més trens i el viatge des de Terrassa i Sabadell seria 10 minuts més curt. La línia hauria d’acabar a l’aeroport, estalviant el tren llançadora privat previst per anar a l’aeroport, i en el futur passaria per l’estació de la Sagrera. Una alternativa potent i relativament barata a la congestió dels Ferrocarrils i de Rodalies.
  2. Trencar la xarxa radial: La PTP proposa utilitzar el ramal transversal Martorell-Mollet per unir Girona i Tarragona. Això permetria, a més a través d’intercanviadors, fer xarxa amb totes les línies que la travessen, tant de Rodalies com de Ferrocarrils.
  3. Pel que fa a la línia de la Costa, la PTP proposa que continuï des de Sants cap a Cornellà i, a través d’una línia de nova construcció, travessar el Baix Llobregat fins a Castelldefels.
  4. Tercer túnel a BCN.
  5. Potenciar les rodalies locals a les àrees de Girona, Tarragona i Lleida, amb freqüències suficients per poder ser considerades xarxes i de rodalies.
  6. Descongelar la xarxa de Regionals organitzant una autèntica xarxa, amb l’augment de la capacitat de les vies existents amb automatitzacions i augment de fils que permetin serveis semidirectes. És molt important fer la tercera i quarta via entre Castelldefels i El Prat, un projecte que compta fins i tot amb la reserva d’espai feta.
  7. Regionalització de la línia de l’AVE amb trens regionals d’altes prestacions. Fer entrar els trens d’alta velocitat a Tarragona. Obrir noves estacions. Corredor Mediterrani passant per Tortosa. Unir l’AVE BCN-Madrid amb Tarragona.
  8. La xarxa de metro de Barcelona seria prou potent amb la línia 9 acabada. I automatitzar les línies transversals 1 i 5 per augmentar la seva capacitat entre un 30 i 40%.
  9. I el tramvia de l’àrea metropolitana de Barcelona, que uniria els 9 municipis pels que passa amb la construcció de 3 quilòmetres. S’unirien així aquests municipis entre ells i amb els intercanviadors de Barcelona que travessaria.

 

El futur de rodalies proposat per la PTP: ‘Plataforma del Transport Públic’

PTP: ‘Plataforma del Transport Públic’

Share
Recent Posts
Comentaris
pingbacks / trackbacks

Deixa un comentari


*

Us de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies. Si continues navegant estas donant el teu consentiment per a l'acceptació de les mencionades cookies i la aceptació de la nostra política de cookies ACEPTAR

Aviso de cookies
Sicom