Nina Lakhani:“El 2013, Berta Cáceres em va advertir que el seu nom encapçalava una llista de gent a assassinar” #LaPlaçaDelsFuturs 16/5/2022
Berta Cáceres va advertir el 2013 la periodista Nina Lakhani que el seu nom encapçalava una llista negra de gent a assassinar perquè feien nosa a les empreses extractivistes a Hondures.
El 2 de març de 2016 va ser assassinada per liderar l’oposició a la construcció d’una represa hidroelèctrica al riu Gualcarque, a la comunitat de Río Blanco.
Menys d’un any abans havia rebut el premi Goldman, el reconeixement ambiental més prestigiós del món.
Ser defensor dels drets de les comunitats indígenes, ser activista mediambiental és molt perillós a molts països del món.
A Honduras almenys 24 defensors de la terra i el medi ambient han estat assassinats després que ho fos Berta Cáceres. Nina Lakhani ha investigat el seu assassinat al llibre “¿Quién mató a Berta Cáceres?” (Icaria Editorial).
Berta Cáceres advirtió en 2013 a la periodista Nina Lakhani de que su nombre encabezaba una lista negra de gente a asesinar porque estorbaban a las empresas extractivistas en Honduras.
El 2 de marzo de 2016 fue asesinada por liderar la oposición a la construcción de una reanudación hidroeléctrica en el río Gualcarque, en la comunidad de Río Blanco.
Menos de un año antes, había recibido el premio Goldman, el reconocimiento ambiental más prestigioso del mundo.
Ser defensora de los derechos de las comunidades indígenas, ser activista medioambiental es muy peligroso en muchos países del mundo.
En Honduras al menos 24 defensores de la tierra y el medio ambiente fueron asesinados después de que lo fuera Berta Cáceres. Nina Lakhani ha investigado su asesinato en el libro “¿Quién mató a Berta Cáceres?” (Icaria Editorial).