Mobilitza’t contra les retallades socials. Futurs, Ràdio l’Hospitalet. 96.3 FM, internet i podcast
Director: Frederic Pahisa
Futurs, Ràdio l’Hospitalet. 96.3 FM, internet i podcast
Escolta el podcast del programa
Ens visita Joan Canals, responsable de Política sanitària de CCOO.
En el decurs del programa, Joan Canals, responsable de política sanitària de CCOO, raona d’on es podrien obtenir diners per evitar les retallades socials que preten el govern. Hem parlat més d’una vegada del frau fiscal (76.000 milions de euros segons la UPF), però no havíem fet mai de les “Mútues Patronals d’Accidents i Malaties Laborals”.
Resulta que a Espanya, segons les Mútues, només moren 3 persones l’any per malaties laborals. Us ho podeu creure?
Segons el Grup de Invrestigació de salut Laboral de la Universitat Pompeu Fabra, en realitat moren al voltant de 14 mil homes i més de 2 mil dones.
Es clar que els dirigents de les Mútues es forren!. Si no tens despeses, tens diners per altres coses….
LLegiu-vos l’article de Vicenç Navarro a Público del dia 5-5-2011
Estem en plena setmana de preparació de la manifestació contra les retallades socials de dissabte 14-5-11 a la Plaça de Catalunya de Barcelona a les 11.30 i a moltes poblacions de Catalunya. La sanitat pública està amenaçada, com l’educació pública i els serveis socials en general. Cal mobilitzar-se per impedir que els causants de la crisi se surtin amb la seva i converteixin en un negoci pel seu benefici, el que ara és un servei públic gratuït i per tothom.
Joan Canals, responsable de política sanitària de CCOO, reflexiona sobre què està en joc, què podem perdre tots plegats en el món de la sanitat pública, si triomfen les tesi dels neoliberals i financers.
Entitats adherides al manifest: “Prou Retallades”
La economía mundial, rumbo a un desastre causado por las políticas económicas de los gobiernos. Marshall Auerback.
Publicat a la Revista Sin Permiso el 8-5-2011
Elisabet Cortiles, directora de Món Obert, ens explica la seva experiència a Líbia.
Elisabet Cortiles, companya de SICOM i directora de Món Obert, acaba de tornar de Líbia i Egipte.
Ens explicarà les seves vivències aal voltant de la revolució a Líbia i del procés de transició a Egipte.
Coonectarem amb Sergi Cabeza, periodista col·laborador de SICOM, que és a Egipte i ens podrà explicar la darrera hora dels enfrontaments entre cristians coptes i musulmans salfistes fonamentalistes.
Música de la setmana:
Dick Gaughan’s
Traductor de Google.