CONTINGUTS MÓN OBERT del 27.05.11 Ràdio l’Hospitalet, 96.3 FM, internet i podcast

In Bloc, D'altres Mitjans, Drets Humans, Eines d'intercanvi, Emergència Climàtica i Social, Entorn habitable, Món Obert: L’Hospitalet pels Drets Humans, Totes les publicacions, Treball

Avui en el programa reflexionarem sobre el molt violent, desproporcionat i fracassat desallotjament dels “indignats” de la plaça de Catalunya amb l’excusa de les possibles celebracions de la victòria del Barça a la Champions.

Vídeo elaborat per SICOM – Jordi Escofet – on es demostra de forma inequívoca que els Mossos van actuar amb molta violència i absolutament fora de mida.

Galeria de Fotos on es comprova la violenta i desproporcionada actuació dels Mossos.

Fotografies obtingudes per SICOM

Transcorreguts tres mesos de l’inici del conflicte a Líbia i la fugida de milers de persones cap a la frontera de Tunísia i Egipte, la fase d’emergència inicial ha donat pas a una intervenció a llarg termini.

ESCOLTA MÓN OBERT EN DIRECTE (dissabte de 10 a 12).

Al Món Obert d’aquest dissabte estarem en directe amb la frontera entre Líbia i Tuníssia per parlar amb l’ONG Acció contra la fam que treballa allà des de primers de març. Va organitzar inicialment les feines de neteja del camp de Choucha a través de diners per treball i es va encarregar de la construcció d’infraestructures de sanejament d’emergència. Avui està treballant en la finalització d’estructures de latrines i dutxes de mitja durada i està distribuint esmorzars, dinars i sopars als refugiats del campament.

Aquest és un vídeo de les Nacions Unides per a què us feu una idea de com és la situació a la frontera.

Durant la primera hora de programa serà amb nosaltres a l’estudi el portaveu d’Amnistia Internacional, Xavier Caño, amb qui parlarem sobre l’informe anual que ha presentat recentment l’entitat.

Notícia feta per TVE2 sobre l’informe d’Amnistia Internacional

Durant la segona hora del programa, a l’Hospitalet Coopera, parlem amb en Dani, participant de l’Acampada dels indignats a L’H qui ens explica els motius d’indignació i els motius d’esperança després d’aquesta mobilització social.

A més, també entrevistarem a l’Eduard Viñamata, director del Campus per la Pau de la UOC, sobre la recent creada Escola Virtual de Cooperació.
L’Escola Virtual de Cooperació és un catàleg de cursos reglats en cooperació en el desenvolupament. Els programes són en format web i s’han elaborat mitjançant programari lliure, i permeten augmentar les capacitats socials, humanes, econòmiques i ambientals de poblacions en situació de risc a causa de la pobresa, els conflictes o la marginació.

I com sempre acabarem el programa amb un Conte del Món. Escoltarem tres joves de 1er d’ESO de l’Institut Castellet de Sant Vicenç de Castellet que ens presenten un conte senegalès titulat “El nen amb el cor de gel”.

Ajuntament de l’Hospitalet