+34 670 243 498

Educació en situacions de conflicte: el cas de Gaza

UNESCOCAT fa un cicle de taules rodones per explicar com l’educació pot contribuir a reconstruir zones devastades per conflictes o desastres naturals.
L’educació es vital en les situacions de conflicte i post-conflicte, tant pel que fa a salvar vides com per ajudar a mantenir-les i tant en situacions d’emergència com en moments de recuperació econòmica i social. En definitiva és vital per a poder construir un país en pau.
A més a més i malhauradament, les situacions de conflicte poden ser una oportunitat per a reformar sistemes educatius mal plantejats de base o que han estat instrumentalitzats.
L’educació es també un vehicle de transmissió de missatges de prevenció de malalties, d’higiene, salut en general o de perill com el que suposen les mines contra les persones.

En el cas de Gaza UNESCOCAT fa campanyes per recollir fons per rehabilitar escoles i sensibilitzar de la situació tot relacionant educació i conflicte i situant-la dins els processos d’ajuda humanitària.
A Gaza UNESCO s’hi ha instal•lat des del començament del conflicte. Fonamentalment el que fan es donar suport als alumnes de secundària que han perdut moltes hores de classe per causa del conflicte. Cal reforçar els seus estudis, ajudar als que han suspès exàmens i fer anàlisis psicosocials per a saber com ha afectat la crisi el rendiment dels estudiants a les escoles.

UNESCOCAT

Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament

Share
No Responses
  1. A metaphor is like a simile.

    Sent from my iPhone 4G

Leave a Reply

*

Us de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies. Si continues navegant estas donant el teu consentiment per a l'acceptació de les mencionades cookies i la aceptació de la nostra política de cookies ACEPTAR

Aviso de cookies