Dones construint Pau: Colòmbia, Guatemala, Mèxic
La Relatora especial de l’ONU sobre la violència contra les dones (SRVAW) Rashida Manjoo; la directora de La Casa de la Mujer i líder de la Ruta Pacífica de Mujeres de Colòmbia, Olga Amparo Sánchez; la vicepresidenta de la Unión Nacional de Mujeres Guatemaltecas, Luz Méndez, i la integrant de la Inciativa Mesoamericana de Defensoras de Derechos Humanos, Ana María Hernández, van participar el 20 d’octubre, al Col·legi de Periodistes de Catalunya, en la presentació de les jornades “Dones construint Pau”. L’acte fou organitzat pel Consorci Colòmbia Pau en Moviment que està format per Cooperacció, la Lliga dels Drets dels Pobles i Entrepobles i compta amb la col·laboració de l’Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament (ACCD) de la Generalitat de Catalunya.
Amb aquestes jornades es va obrir un espai de debat i reflexió sobre el paper que fan les dones feministes i activistes en països en situació de conflicte tot facilitant l’intercanvi d’experiències que permeti millorar la seva incidència a favor de la pau.
El narcotràfic, la proliferació de les maras, la corrupció policial, la violència masclista generalitzada, etc., són realitats que cada dia estan més presents a molts països d’Amèrica Llatina. Per això aqueells dos dies es va parlar específicament de Colòmbia, Guatemala i Mèxic.