Afganistan: Anàlisi – 2.777 civils morts el 2.010 |sèrie de 7 capítols. Afghanistan

 In Bloc, Drets Humans, Eines d'intercanvi, Projectes no actius, Sicom-ACCD-2010_2012, Totes les publicacions, Treball

El 2010 fue, con 2.777 muertos, el año en el que más civiles murieron en Afganistán desde el inicio de la ofensiva militar contra los talibanes a fines del 2001, según el informe anual de la Unama, la misión de las Naciones Unidas de Asistencia en el país, en colaboración con la Comisión independiente de derechos humanos afgana.

El año pasado el balance de víctimas civiles aumentó un 15% respecto de 2009, y en su conjunto en los últimos cuatro años las víctimas civiles fueron 8.832, incrementándose año tras año.

En 2010 murieron más de 600 soldados extranjeros.

Datos actualizados militares fallecidos

Shura: Documental. Els criminals continuen al poder. Les víctimes invisibles. Capítol 1

Shura – Documental sobre l’Afganistan
Autor Sagar Malé.

Shura és un documental de Mapasonor amb la col•laboració de ASDHA, Associació per als Drets Humans a l’Afganistan-
Llibreria Altair: Tots x Tots – ComRàdio

Sagar Malé (Mapasonor) realitza el documental Shura per a denunciar que els criminals històrics romanen al poder a l’Afganistan, mentre a les víctimes no se’ls reconeix la seva condició ni es parla de les amenaces que pateixen.
La transició s’està fent tot mantenint invisible la societat civil, mentre el debat se centra en la insurgència (talibans) i l’ocupació (OTAN), sense que la majoria dels afectats, la societat afganesa, tingui l’atenció necessària i que es mereix.

“Negociar amb els talibans és la solució per a l’Afganistan?”

L’Associació per als Drets Humans a l’Afganistan (ASDHA) organitzà els dies 25, 26 i 27 de gener les jornades “Negociar amb els talibans és la solució per a l’Afganistan?” on hi participaren representants de la societat civil afganesa i persones expertes en l’Afganistan que donaren resposta a tots els interrogants que neixen del Pla de Reconciliació i Reintegració que el president afganès, Hamid Karzai, va anunciar el passat mes de gener del 2010.
Vídeo presentació de les jornades.

No podem assolir la Pau a l’Afganistan a partir de l’acció militar.

Mohammad Masoon Stanekazi, ministre conseller del president afganès en reintegració i reconciliació.

Si continuen les operacions militars, més persones s’apuntaran a la insurgència. La confiança ha desaparegut. El més important és convèncer que hi ha una possibilitat de viure en pau, sense violència.
S’ha de donar una oportunitat a netejar el passat…..

Qui han de ser els interlocutors a l’Afganistan?

Thomas Ruttig: Si vols negociar no pots ser jutge i part com pretenen els Estats Units

Els EUA parteixen d’un error: creure que és possible ser part del conflicte i a la vegada actuar com a àrbitres o reguladors naturals. Cal un consens majoritari de tots els actors polítics, socials i ètnics. Això inclou també els grups de dones, les organitzacions civils, els grups en defensa dels Drets Humans, els periodistes i les ONG,s que estan treballant amb els talibans i les seves comunitats. Cal aplicar la Jirga: asseure’ns tots plegats i decidir tots junts.
Cal reconèixer que els talibans són una realitat molt forta i haurien de ser reconeguts com un dels majors actors en el conflicte. Ells, però, també hauran d’acceptar que no són la única part.
Els talibans no poden aspirar a tornar al seu “emirat”, ni la societat occidental podrà tenir la seva versió d’un estat ideal afganès modern.

Thomas Ruttig, Codirector del Centre d’estudis Afghanistan Analyst Network – AAN –

Hasina Safi . Les negociacions han de preservar els drets de les dones.

Hasina Safi és directora del Centre Afganès d’Educació per a Dones i membre de l’Afghan Women’s Network, única xarxa que treballa per a les dones a l’Afganistan.

A l’Afganistan es obligació constitucional que un 25% de dones tingui presència a totes i cadascuna de les estructures nacionals. Des del Govern a qualsevol institució passant pel Parlament. Les Dones no volem en cap cas, perdre els progressos que hem fet en aquests darrers 8 anys. Ara cal exigir als talibans, en el si del procés negociador, que acceptin la Constitució i les obligacions – deures que se’n deriven i per tant el paper de la dona en el conjunt de la societat afganesa.

Michael Semple. De què i de qui depèn la Pau

Michael Semple, membre del Carr Center for Human Rights Policy Harward Kennedy School.

Idees i pensaments. ideas and thoughts

Els talibans són un moviment molt complicat que fa difícil la seva definició. El fet que els talibans s’hagin donat a conèixer a partir de l’enfrontament amb les tropes internacionals, fa que quan tractem d’entendre’ls, ens fixem en el seu rol militar i no prestem atenció als altres aspectes del moviment.
En el sí dels talibans es viu un debat sobre com s’ha d’assolir el futur. Uns estan convençuts que el govern de Kabul col•lapsarà i que per tant és possible recuperar el control absolut de l’Afganistan. Tan sols cal esperar.
Uns altres opinen que no, que és impossible recuperar el control de tot el país. Si en el debat s’imposen aquests darrers, hi haurà una oportunitat per a la Pau. En cas contrari…..
No es bo tampoc que diversos dels actors involucrats en el conflicte, no es vegin a sí mateixos com a combatents, sinó que es creuen jutges, administradors o guies.
Si preguntes als talibans perquè no defensen els drets humans et contestaran que hi creuen i els defensen com ho demostren els 10 anys d’aliança amb els líders rurals.
Les negociacions amb els talibans son de caràcter polític i no inclouran acords al voltant de l’ajut humanitari. Ara bé, si hi hagués acord caldria aprofitar-lo per incrementar (recuperar) el radi d’acció de l’ajut humanitari i obtenir garanties dels talibans que no interferiran la seva distribució a les àrees que dominen.

Conclusions governamentals. 7 i final

La millor manera d’aconseguir una Pau que garanteixi els Drets Humans, és aconseguir que els talibans acceptin la Constitució que ja els respecte. Si els talibans es sotmeten a la Constitució, els drets de les dones, a la llibertat d’expressió i els drets humans en general, estaran assegurats formalment.
En aquests procés, afirma el govern Karzai, cal saber distingir als talibans combatents dels delinqüents, – traficants i d’altres – per tal d’evitar que criminals comuns escapin sense càstig. La gent, diu nel govern Karzai, no vol una Pau a qualsevol preu.
És esclaridor que el govern de l’Afganistan, no fa cap crítica de sí mateix, ni per la corrupció, ni per participació dels senyors de la guerra en la direcció del país i en la negociació del procés de pau.

Nadia Ghulam

Altres vídeos Afganistan

MAPASONOR

Associació pels Drets Humans a l’Afganistan

Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament.

Share
Publicacions relacionadas
Comentaris
  • Lildevil
    Respon

    , If they iicnnle to peace, you also iicnnle to it, and trust in Allah So, the Quran is iicnnled towards peace not battles, as misrepresented by Wilders.2) The second verse translation shown in the film : Those who have disbelieved our signs,we shall roast them in firewhenever their skins are cooked to a turn,we shall substitute new skins for themthat they may feel the punishment;Verily Allah is sublime and wise (4:56)This verse (4:56) describes the torment in Hell fire given by Allah. It has no reference to any worldly injunctions as purported by Wilders when he showed London bombings in his clippings to substantiate the verse.It has to be noted that in Islam, punishment by fire in reserved for Allah only. So according to Syariah, no Muslim can use fire as a weapon .3) The 3rd verse shown in the film : Therefore, when you meet the unbelievers,smite at their necks and when ye have caused a bloodbath among thembind a bond firmly on them. ( 47:4)Again, Wilders has played prank with the translation. The authentic translation is : So, when you meet those who disbelieve (in battle),smite (their) necks until you have fully defeated them,then tigthen their bonds. (47:4)Thereafter (is the time) either for generosity or ransom, until the war lays down its burden (47:4 part of the verse purposely omitted by Wilders)Verse 47:4 is an injunction during battles. No commander will ask his soldiers to run away quickly from his enemies, but motivate him to defeat them. After the battle, Allah gives a choice to prisoners of war captured by Muslims :Either the Muslims may act graciously towards them by setting them free without charge,or free them for a ransom.4) The 4th verse : They but wish that ye should reject faith as they do,and thus be on the same footing as they,so take not friends from their ranks until they flee in the way of Allah.But if they turn renegade, seize them and kill them wherever ye find themand take no friends or helpers from their ranks (4:89)This verse (4:89) refers to the hypocrites during the times of the Prophet Muhammed.Hypocrites in the sense that they misrepresented themselves as Muslims, when they were not. During the battle of Uhud, their true colours were out when they ran away from Uhud to Medina.5) The 5th verse: And fight them until there is no dissension,and the religion is entirely Allah (8:39)The authentic translation: And fight them until there is no more Fitnah,and the religion will be for Allah alone (8:39)In this verse, Fitnah refers to a period during the time of the Prophet Muhammed, when Islam was weak and the Muslim would be tried in religion, either tormented to death or being imprisoned. When Islam became stronger and widespread, there was no more Fitnah (Fath Al-Bari)6) Wilders went on to mismatch an Imaam’s sermon with beheading of a westener. The sermon by the Imaam as shown on Iqra TV, Saudi Arabia’ is translated houses and young men must be sacrificed. Throats must be slit and skulls must be shattered. This is the path to victory.. The above quotation refers to Mujahideen whose houses are sacrificed in the way of Allah. It refers to Mujahideen whose throats may be slit and skulls shattered by enemy forces during battle. Wilders slyly turned the plate around. 7) Wilders then went on to give Islamic colours to unIslamic inhuman cultural practices such as honour killings and female circumcision.In all Wilders film Fitnah’ is not a film about Freedom of Expression, but a BUNCH OF LIES against Islam.Thank you

Deixa un comentari


*

Us de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies. Si continues navegant estas donant el teu consentiment per a l'acceptació de les mencionades cookies i la aceptació de la nostra política de cookies ACEPTAR

Aviso de cookies
Sicom