+34 670 243 498

Què representa l’escolarització per als infants de Figueres.

Rosa Maria Chia de la Taula Energètica i d’Habitatge de Figueres. 22/9/16

Fa molts anys que em mostro crítica amb la pedagogia realitzada per la major part d’escoles de Figueres. Un professor jubilat ja em va recomanar que no em fiqués mai amb el món educatiu ja que en podria sortir malparada, a causa del corporativisme tan gran que existeix en aquest gremi que impedeix que els professors s’atreveixin a criticar obertament al que realment esta passant a dins d’aquestes institucions. Doncs bé, com crec que ningú s’ha de callar qualsevol pensament que consideri que afecta als ‘Drets’ de qualsevol persona i més als dels infants, a qui va la meva reflexió.

Aquesta setmana ha començat novament, l’entrada a les escoles i instituts per a moltíssims nens del municipi, els quals es trobaran que hauran d’abandonar la seva personalitat com a individus, per anar-se adaptant al sistema institucional escolar que els anirà alienant ja de ben petits, per introduir-los cap al sistema neoliberal imperant a la nostra societat.

Només en arribar, els nens se n’adonaran que els seus pares els han portat en un lloc on la «diferència» és vista com un delicte i tan se val si aquesta correspon a l’ordre econòmic com de personalitat, perquè acabaran pagant-la amb forma de violència (humiliacions, desprestigis, càstigs, expulsions…) Els nens creixeran en base a la “uniformitat ideològica” abandonant, mica en mica, la seva individualitat i trets personals per “adaptar se” al sistema pedagògic, el qual els hi exigirà tot una sèrie de conceptes sense tenir en compte ni els seus sentiments, ni les seves diferències … i el nen que no sigui capaç d’adaptar-s’hi ja serà conceptuat, des de ben petit , com a “conflictiu” i/o “problemàtic”. I ja estarà encaminat per ser un possible futur “perdedor”

Que la direcció de les escoles i instituts es mostrin indiferents davant de les desigualtats dels nens a les seves aules i permetin que hi hagin alumnes que no comptin amb el mateix material que els altres i que per la qual cosa no puguin seguir l’ensenyament reglat, que continuïn preparant les famoses excursions «EDUCATIVES I FORMATIVES» quan hi ha nens que no hi poden assistir per manca de recursos, que obliguin a les famílies a comprar uns llibres d’unes multinacionals sense escrúpols, d’ideologia feixista i que per major inri alguns instituts castiguin els nens que no en tenen, a sortir a fora al passadís, amb l’excusa que no saben quins són els nens a qui se’ls hi ha oblidat portar-los i els que la seva família no els hi ha pogut comprar, que pressionin les famílies per comprar uns xandalls amb marca de l’escola a determinades «botigues» esportives de Figueres que tenen un cost prohibitiu per a moltes famílies, i que si els nens no els tenen no puguin assistir a les excursions «FORMATIVES» quan podrien adquirir-los en qualsevol mercadet, que hi hagin directius d’escoles i instituts que quan es troben amb nens amb «dificultats especials» òptim per la via fàcil de l’expulsió» de vegades fins hi tot de mesos, abandonant a aquestes criatures a l’esclosió social i i encaminant-los cap a una possible delinqüència, quan més falta els hi fa un suport de tot tipus, ens parla clarament de quina és la ideologia dominant de la Institució escolar en el nostre país.
Tots sabem que els càstigs físics ja estan prohibits al nostre sistema escolar, però hi ha altres maneres, tant o més pernicioses de castigar un infant: el desinterès sobre les seves mancances, la indiferència, les paraules humiliants, els insults, les mirades menyspreadores o tot al contrari, la manca de visualització continuada cap a l’infant o les expulsions, que tots sabem que empitjoren la situació de l’infant, perquè llançar-los al carrer, significa el desempar total cap als menors.

Leave a Reply

*

Us de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies. Si continues navegant estas donant el teu consentiment per a l'acceptació de les mencionades cookies i la aceptació de la nostra política de cookies ACEPTAR